« I guess Athens is one of the few places I can feel the blood flowing. From the inside to the outside . From the past to the present . From the present to a future we have no fucking idea what it means. It’s wild and concentrated at the same time. »

After his show at Terzo Fronte in Rome, H U M A N O N L Y, Adriano Costa presents his second collaboration with us, ANYBLOOD?, inaugurating our new temporary space in Athens. He is presenting paintings and installations, specifically produced for the apartment.

« I guess the flat is a nano representation of the world. It makes us to think about what means receiving and giving back a possible response to the today. ( that’s a very anthropophagic stuff… how to see a place or situation that it does not belong to me and finally to understand what is expelled. »

We propose to the artist the experience of a passage, from Rome to Athens, from a landscape to another. We drove and sail from Italy and Greece, producing a movie, Please Don’t Leave Me Alone, directed by Molly Ledoux, that narrates this passage. The film will be premiered during the exhibition.

Adriano Costa (1975, São Paulo) vit et travaille à São Paulo, au Brésil.

Créant une tension entre l’humour et la politique, Adriano Costa expose les nuances des systèmes de valeurs culturelles accordées aux objets.
Ses œuvres ne sont pas régies par des règles ou des idées spécifiques, elles habitent un royaume de neutralité, où se croisent des matériaux divers comme le béton, le papier, le bronze, le tissu, le fil de fer, le bois et d’innombrables détritus. Chez Costa l’humour noir est un outil qui permet a l’œuvre de transmettre une réalité, bien plus qu’un processus de création qui permettrait de transmettre une originalité. Il provoque en nous une réflexion sur la valeur réelle des œuvres d’art, amenant à nous interroger sur la manière dont des matériaux ordinaires ou même nobles peuvent être transformés en objet d’art et vice versa.

Ses expositions personnelles incluent flowers and holes (glory), Mendes Wood DM, São Paulo (2021); ROCKWHORESHOW, Nuno Centeno, Porto (2019); wetANDsomeOLDstuffVANDALIZEDbyTHEartist, Kölnischer Kunstverein, Cologne (2018); B A I L E, Instituto Tomie Ohtake, São Paulo (2018); DearMeatCutsDevilMayCry, David Kordansky Gallery, Los Angeles (2016); Every Camel Tells a Story, Mendes Wood DM, São Paulo (2015).
Par ailleurs, son travail a été inclus dans des expositions collectives institutionnelles telles que as Breaking The Waves, Chi K11 Art Museum, Shanghai(2021); Everyday Poetics, Seattle Art Museum, Seattle (2017); Frucht & Faulheit, Lothringer13 Halle, Münich (2017); IMAGINE BRAZIL, Astrup Fearnley Museet, Oslo & Musee D’Art Contemporain de Lyon, France (2014).